ד"ר מיקה גבל

ד"ר מיקה גבל

רקע אקדמי

 .B.Sc (בהצטיינות) - הנדסת אווירונאוטיקה וחלל, טכניון, חיפה (1990)

 .M.Sc - מתמטיקה שימושית, מכון ויצמן, רחובות (2002)

 .Ph.D. - חינוך מתמטי, אוניברסיטת תל אביב, תל אביב (2019)

תחומי מחקר

המחקר שלי הוא בתחום החינוך המתמטי, בפרט הוראה ולמידה של מתמטיקה ברמה אקדמית. אני חוקרת רטוריקה של הוראת מתמטיקה, בהתמקדות על הוראת הוכחות, והשפעות של למידה אקטיבית ומשחקיות על היבטים קוגניטיביים ורגשיים של למידה. בנוסף, אני בודקת את ההשפעה של שימוש במשאבי הוראה דיגיטליים ומקוונים על למידה והוראה של מתמטיקה ברמה אקדמית.

רקע מקצועי

ד"ר גבל מרצה למתמטיקה במכללת אפקה. במהלך השנים זכתה בפרסים על הצטיינות בהוראה.

בשנת 2016 הקימה ד"ר גבל את המרכז לקידום ההוראה של מכללת אפקה, ועמדה בראש המרכז עד שנת 2020. כמו כן, עבדה ד"ר גבל ביחידה להוראה ולמידה של האוניברסיטה העברית בירושלים.

בשנים 1990-1998 עבדה כמהנדסת אווירונאוטיקה בחיל האוויר הישראלי, במגוון תפקידים מקצועיים וניהוליים בארץ ובחו"ל.

חשבון דיפרנציאלי אינטגרלי 1
חשבון דיפרנציאלי אינטגרלי 2
משוואות דיפרנציאליות רגילות
משוואות דיפרנציאליות חלקיות

Journals

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2017). Affecting the flow of a proof by creating presence – a case study in Number Theory. Educational Studies in Mathematics, 96(2), 187-205. https://doi.org/10.1007/s10649-016-9746-z

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2020). Analyzing proof teaching at the tertiary level using Perelman’s new rhetoric. For the Learning of Mathematics, 40(2), 15-19. https://www.jstor.org/stable/27091148

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2022). Rhetorical aspects of the flow of a proof – A shared basis of agreement between lecturer and students. The Journal of Mathematical Behavior, 66. https://doi.org/10.1016/j.jmathb.2022.100971

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2023). The flow of a proof – Capturing the elusive whole. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education, 1-27. https://doi.org/10.1007/s40753-023-00215-1

Leitner, A., & Gabel, M. (2024) Students' self-work during lectures in calculus courses – Cognitive and affective effects of a small intervention. International Journal of Research in Undergraduate Mathematics Education. https://doi.org/10.1007/s40753-024-00249-z

Chapters

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2023). Creating a shared basis of agreement by using a cognitive conflict. In: Biehler, R., Liebendörfer, M., Gueudet, G., Rasmussen, C., & Winsløw, C. (eds) Practice-Oriented Research in Tertiary Mathematics Education. Advances in Mathematics Education. Springer, Cham. https://doi.org/10.1007/978-3-031-14175-1_14

Conference Proceedings

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2017). The flow of a proof - Establishing a basis of agreement. In T. Dooley, & G. Gueudet (Eds.), Proceedings of the Tenth Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME10, February 1-5, 2017) (pp. 155-162). Dublin, Ireland: DCU Institute of Education and ERME.

Gabel, M., & Dreyfus, T. (2019). To whom do we speak when we teach proofs? In M. Heuvel-Panhuizen, & M. Veldhuis (Eds.), Proceedings of the Eleventh Congress of the European Society for Research in Mathematics Education (CERME11, February 6 – 10, 2019). Utrecht, the Netherlands: Freudenthal Group & Freudenthal Institute, Utrecht University and ERME

Gabel, M., Lukianov Bar, V., & Margalit, T. (2022). Supporting engineering students learning mathematical induction with an online tutorial. In Proceedings of the 18th International CDIO Conference (CDIO18, June 13-15, 2022) (pp. 896-906). Reykjavik, Iceland. https://cdio.org/sites/default/files/documents/70.pdf

Gabel, M., & Leitner, A. (2024). A small intervention: students' self-work sessions in calculus lectures. In Proceedings of the fifth conference of the International Network for Didactic Research in University Mathematics (INDRUM2024, June 10-14, 2021) (pp. 42-51). Barcelona, Spain: hosted by Univ. Autònoma de Barcelona, Spain. https://indrum2024.sciencesconf.org/data/pages/PreProceedings_INDRUM2024_comprimido.pdf

Margalit, T., Rosenzweig, L., Stanchescu, Y., & Gabel, M. (2021). Utilizing gamification in mathematics courses for engineers to promote learning. In J. Bennedsen, K. Edström,  M.S. Guðjónsdóttir, , I. Sæmundsdóttir, , N. Kuptasthien, , J. Roslöf, & A. Sripakagorn (Eds.), Proceedings of the 17th International CDIO Conference  (CDIO17, June 21-23, 2021) (pp. 655-667). Bangkok, Thailand: hosted online by Chulalongkorn University & Rajamangala University of Technology

 

Gabel, M., Leitner, A., & Stanchescu, Y. (?). Students' strategies for determining limits of multivariable functions. Submitted to CERME14, February 2025, Bolzano, Italy.