המד"אתון, ההאקתון הייחודי של אפקה בשיתוף מד"א  התקיים בסוף השבוע האחרון והתמקד בנושא פיתוח פתרונות טכנולוגיים לשירותי רפואה דחופה.

המד"אתון שהתקיים זו הפעם השלישית, התמקד השנה בפיתוח פתרונות טכנולוגיים לשיפור שירותי הרפואה הדחופה. בשנה החולפת, הפיתוחים הטכנולוגיים בתחום הרפואה הדחופה והצרכים שעולים מהשטח הפכו למשמעותיים יותר מאי פעם, והצורך בפתרונות חדשניים הלך וגדל. ביום שישי האחרון, הגיע האירוע לשיאו עם הענקת הפרסים לשלושת הזוכים במד"אתון 2024, שנערך בתאריכים 5-6 בספטמבר.

האירוע, שנמשך 24 שעות ברציפות, הפגיש סטודנטים, מנטורים ואנשי מקצוע מהתעשייה במטרה לחשוב על פתרונות שייתנו מענה לאתגרים עכשוויים בשירותי הרפואה הדחופה.

המד"אתון הוא יוזמה של מרכז החדשנות והיזמות של אפקה. המרכז עוסק כל השנה ביצירת שיתופי פעולה עם גורמים חיצוניים מהאקדמיה, התעשייה והמגזר הציבורי, במטרה להרחיב את היכולות המקצועיות של הסטודנטים.

במסגרת המד"אתון, עבדו המשתתפים בצוותים רב-תחומיים על פיתוח פתרונות חדשניים לאתגרים רפואיים אמיתיים.

הפרויקטים הזוכים במד"אתון הדגימו את הכוח של עבודת צוות ויצירתיות.

חבר השופטים כלל אנשי מקצוע מאפקה וממד"א:

  • אפקה: דר' שרה נפתלי, ראש ביה"ס להנדסה רפואית, ודר' ינון יבור, ראש ביה"ס להנדסה מכנית.
  • מד"א: מז"מ נעם ארבל משה, פראמדיק ואחראי מתנדבים ממחוז דן, ודר' רותם ויצמן, יועץ ארגוני ופילוסופי, טכנו-פדגוג ו-MSBT.

ואלו הזוכים במד"אתון 2024:

מקום ראשון: אנמנזה חכמה – פיתוח מבוסס AI שמקצר ומייעל את תהליך רישום האנמנזה של החולה.
הצוות הזוכה כלל את פולינה אלייב, אנה וסר, נועה פינטר וליאור מיליק מהתכנית להנדסה רפואית, ואת דניאל דגוט מד"א TechLead. הצוות זכה בפרס כספי של 4,000 ₪.

מקום שני: תחבושת חכמה לזיהוי זיהומים – תחבושת שמזהה זיהומים באמצעות שינוי ברמת ה-PH ומסייעת במניעת אלח דם.
הצוות כלל את אריאל יפת, נעם יודלא, נוי לוזון מהתכנית להנדסה רפואית, ואת ערן גפן מהתכנית להנדסה מכנית. הצוות זכה בפרס כספי של 3,000 ₪.

מקום שלישי: רחפנבולנס – רחפן המספק ציוד רפואי לאזורים מרוחקים.
הצוות כלל את מיכל פיצ'חדזה, לירון קראוס, לינוי אבישי, עדי שאער ועדן עמר מהתכנית להנדסה רפואית. הצוות זכה בפרס כספי של 2,000 ₪.

בפרס בחירת 'חביב הקהל'  זכו שני צוותים: 'תחבושת חכמה' ו-'רחפן חירום – רחפנבולנס'

הצוותים קיבלו כל אחד מתנה שווה – ערכת מנגל שטח מפנקת.

בנוסף, בבוקר שישי התקיימה תחרות החייאה בהובלת מד"א, הזוכה בתחרות זכתה בערכת קפה לשטח.

העבודה המשותפת בצוותים, בשיתוף פעולה עם אנשי מד"א, לא רק חידדה את הכישוריםהטכניים של הסטודנטים, אלא גם העניקה להם תחושת סיפוק בהפיכת רעיונות חדשניים לפתרונות מעשיים. החוויה טיפחה את יכולתם לעבוד בסביבה רב-תחומית ושיפרה את ביטחונם ביכולת לפתח וליישם פתרונות טכנולוגיים בעלי השפעה אמיתית על עולם הרפואה.

מד"אתון (MDAthon) הוא יוזמה משותפת של מד"א (מגן דוד אדום) ואפקה, המכללה האקדמית להנדסה בתל אביב, שמטרתה פיתוח פתרונות טכנולוגיים מתקדמים לתחום הרפואה הדחופה.

להתראות במד"אתון 2025

ידיעה שהתפסרמה בג'רוזלם פוסט

לקריאת המאמר שפורסם באתר ג'רוזלם פוסט <<קישור>>